Philipp Reiter - eye square
Eye square ist ein international tätiges full-service Matkforschungsunternehmen in den Bereichen Marken-, User- und Shopper Research mit impliziten Forschungsfokus
Eye Square, Marktforschung, Market Research, Eye-Tracking, eye tracking, Usability, user experience, brand measurment, shopper research, marken, forschung, implizit, verfahren,
18330
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-18330,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Philipp Reiter

Partner & COO

Philipp Reiter ist COO und Partner bei eye square. Er ist Diplom-Psychologe und spezialisiert auf kognitive Informationsverarbeitung.

 

Er ist verantwortlich für Produktentwicklung und Implementierung von Qualitätssicherung und forscht im Bereich der visuellen Aufmerksamkeit und des visuellen Gedächtnisses, Implementierung von EEG und EDA.

Konferenzen

TNS

Kantar

LG

serviceplan

Hyundai

mediaplus

Idealo

HERE

1. Philipp Reiter/Leppert: Implicit Ad Research – (2012) at the CCI Media Conference Tokio, Japan. 12thth of September

2. Philipp Reiter/Leppert, Moritz Kassner (2014): Facilitating mobile research Market Research Mobile World MRMW, Europe, Berlin, 24th of September.

3. Jung-Mi Park, Philipp Reiter/Leppert (2015): Using Implicit Research to Track the In-Vehicle User Experience. Presented at MRS – Automotive Research Conference London,UK, 25th of June.

4. Schmidt, St.; Hennigs, N.; Langner, S.; Albertsen, L.; Limbach, M.; Reiter, P. (2015): Investigating Attitudinal and Motivational Associations Toward a Brand, Paper presented at the 2015 ANZMAC, Sydney, Australia, November 30th – December 2nd.

5. Wiedemann, Schmidt, Langner, Reiter (2016): Magical Repute – The Explicit and Implicit Effect of Corporate Brand Reputation on Brand Attachment at 2016 Academy of Marketing Science AMS Annual Conference Orlando, USA.

6. Schmidt, Reiter: Shopper Brain Chicago 2016. Implicit Impact of Consumer Touch Points, Philipp Reiter, Steffen Schmidt

7. Beyond Consumer Research 2016 in Hamburg. speaking about „Online Attention and Emotion Measurement in live media contexts“.

Publikationen

1.) Schmidt, St.; Reiter, P. (2016): Mind Mining. Better Customer Understanding by Applying Big Data Analysis to Neuromarketing , in: Neuromarketing Theory & Practice 15/2016

2.) Schmidt, St.; Wiedmann, K.-P.; Reiter, P.; Kurlbaum, Ch. (2016): Anticipating the Effects of Marketing Communication: A Neuroeconomic Framework for Marketing Purposes, in: Langner, T.; Bruhn, M.; Esch, F.-R. (Eds.): Handbuch Sozialtechniken der Kommunikation, Band 3, Springer Gabler

3.) Rothensee, Reiter (2017): Neuromarketing: Textbook Eye Movement Research: An Introduction to its Scientific Foundations and Applications Editors: Klein, Ettinger. Springer (forthcoming).

COO & PARTNER

KONTAKT

Philipp Reiter

Telefon +49 30 698144-22

Fax +49 30 698144-10

reiter@eye-square.com